Museumbezoek is saai?
Museumbezoek is saai?
Museumbezoek is saai! Of toch niet?
Een interactief museumbezoek in 3D is dat zeker niet!
Musea moeten voortdurend innoveren om aantrekkelijk te blijven voor bezoekers. Dit geldt misschien nog wel meer voor kleinere musea.
Deze zijn vaak minder bekend en zichtbaar, en hebben een kleinere vaste bezoekersstroom dan de grote, gevestigde namen.
Een van de belangrijkste stappen die musea kunnen zetten, is het uitbreiden van hun collectie naar de online wereld en het omarmen van nieuwe technologieën.
Dit biedt niet alleen kansen om nieuwe doelgroepen (jongeren en onderwijs) te bereiken, maar ook om bestaande bezoekers op een nieuwe manier te betrekken bij de verhalen over de collectie.
Het implementeren van dit soort innovaties vraagt echter ook om financiële middelen.
Voor kleinere musea, met vaak een beperkter budget, kunnen deze kosten een serieuze drempel vormen. Dit zorgt ervoor dat zij soms innovaties uitstellen.
Om dit probleem op te lossen, bied ik een betaalbare en schaalbare oplossing: een interactieve 3D verkenningstocht.
Door deze technologie te integreren in een museumbezoek, kunnen musea niet alleen de beleving van fysieke tentoonstellingen aantrekkelijker maken, maar ook een jongere doelgroep aantrekken.
Er zijn volop aanbieders met vergelijkbare oplossingen, maar die vaak het budget van een kleiner museum overschrijden.
Mijn oplossing is ook voor deze groep musea betaalbaar, flexibel én schaalbaar. Hiermee wordt digitale innovatie ook voor hen haalbaar.
Ik kom dan ook graag in contact met kleine en middelgrote musea om ze te helpen bij hun innovatieproces en samen te werken aan een modern en toekomstbestendig museumbezoek.