Tazama Marco van Ammers Fotografie

Marketing en Communicatie

Home » Marketing en bedrijfsfotografie

Is jouw organisatie of bedrijf wel goed online zichtbaar?

Voor bedrijven en organisaties is een heldere identiteit en online zichtbaarheid belangrijk, soms zelfs noodzakelijk. Alleen zó laat je de juiste indruk achter bij de doelgroep, en trek je de aandacht van het publiek dat je voor ogen hebt. Om dit te realiseren, moet je weten wie je bent als bedrijf of organisatie en waar je naartoe werkt. Voor het effectief inzetten van online mogelijkheden via website of social media is een doordacht plan een absolute must.

Bedrijfsfotografie en marketingstrategie

Bedrijfsfotografie: de aanjager van je marketingstrategie

Als bedrijfsfotograaf zet ik kernwaarden (core values) om in beelden. De diversiteit van bedrijfsfotografie is grenzeloos, en daarom is dit meer dan ooit het instrument om core values en een bedrijfsidentiteit vast te leggen en uit te dragen. Eén goed beeld zegt immers meer dan 1000 woorden... Uitgekiende fotografie tilt de marketingstrategie van je bedrijf naar een hoger niveau.
Ondernemingen help ik met het verruimen van hun online aanwezigheid. Ik geef organisaties een gezicht, ook letterlijk, want mensen zijn hierin een cruciale factor. Mensen maken je bedrijf. Een cliché misschien, maar ook een waarheid als een koe.

 

Ik breng het imago van bedrijven in beeld!

Goede producten en diensten leveren is tegenwoordig niet meer voldoende om potentiële klanten over de streep te trekken. Je concurrentie doet kwalitatief en prijstechnisch gezien waarschijnlijk iets vergelijkbaars. Hoe zorg je er dan wél voor dat je opvalt in de massa?
Reputatie, imago, service en een persoonlijke benadering krijgen steeds meer waarde. Professionele fotografie is uitermate geschikt om ook dit te visualiseren. Met goedgekozen foto's lever ik het materiaal dat bedrijven en organisaties helpt bij het opbouwen en verbeteren van hun imago.

Daarmee samen hangt ook de groeiende waardering voor organisaties die maatschappelijk verantwoord ondernemen. Een MVO-doelstelling als onderdeel van de bedrijfsfilosofie geeft je onderneming een stevige reputatieboost. En ook dat breng ik graag in beeld.

bedrijfsfotografie de rijp ranko

Corporate identity

Het belang van een robuuste corporate identity

Een weloverwogen corporate identity helpt je het juiste imago te creëren en daarmee je doelen te bereiken. Zo'n identiteit is vooral onmisbaar als je bedrijf zich beweegt in een sector met een wankele reputatie. Meestal is dit het gevolg van branchegenoten die het minder nauw nemen met de geldende normen en waarden. De goeden lijden in die zin onder de kleine groep kwaden.
Met de juiste organisatie-identiteit onderscheid jij je van de concurrentie en profileer je je bij de doelgroep als solide marktleider. Dat dit je offline en online zichtbaarheid ingrijpend vergroot, mag duidelijk zijn.

Meer personeel door online zichtbaarheid

Veel bedrijven vinden het lastig om online platforms effectief te gebruiken voor het bereiken van hun doelen. Dit geldt zeker voor ondernemingen in de bouw- en vastgoedsector. En áls ze het doen, zetten ze hun website en social media vooral in om opdrachten binnen te halen. Voor acquisitie dus.
Maar online zichtbaarheid kan voor bouwgerelateerde bedrijven ook een ijzersterk medium zijn om een ander, uiterst urgent probleem op te lossen: het aantrekken van gekwalificeerd personeel!

Wervende vacaturecampagnesbedrijfsfotografie alkmaar

Heet hangijzer nummer 1 in de bouwsector is het tekort aan vakbekwame medewerkers. Dit zorgt ervoor dat de groei bij bouwbedrijven stagneert. Onvoldoende kwalitatief personeel brengt de uitvoering van projecten direct in gevaar. En dwingt je als ondernemer misschien om nee te zeggen tegen interessante nieuwe opdrachten. Uit UWV-onderzoek blijkt dat 68% van de bouwbedrijven zit te springen om vakmensen en dat 58% van de vacatures moeilijk vervulbaar is.

Online zichtbaarheid inzetten om personeelstekorten te tackelen, vraagt wel om een specifieke aanpak. Websites en social media moeten op dit punt anders ingericht worden dan voor acquisitie. Met alleen het invoegen van wat teksten lukt dat niet. Wat nodig is, is een uitgekiend plan om vacatures via digitale uitingen aantrekkelijk onder de aandacht te brengen.

Hoe fantastisch zou het zijn als goed gekwalificeerd personeel zelf het initiatief neemt om bij je te solliciteren? Als website en social media voor een regelmatige stroom aan vakmensen zorgen die graag bij jouw bedrijf willen werken?

Ervaren ict’er en beelddenker

Al 12 jaar heb ik als ict’er en fotograaf ervaring met wat bedrijven nodig hebben om zich effectief te presenteren, via foto’s, websites, nieuwsbrieven, magazines en social media. Juist het visuele aspect daarvan is ontzettend belangrijk.

Anders dan de ondernemer zelf, kijk ik door de bril van de doelgroep naar het bedrijf. Door de uitingen af te stemmen op wat de doelgroep wil zien, wordt de communicatie stukken effectiever. Daardoor wordt het veel makkelijker om vakmensen aan te trekken.

Deze aanpak is alleen geschikt voor bedrijven die hun online zichtbaarheid en visuele identiteit echt durven te veranderen, want enkel vacatures op een website en social media droppen is verre van voldoende. Met de juiste aanpassingen verandert de uitstraling van jouw bedrijf ingrijpend en dat werkt als een magneet op nieuw personeel.

Bepaal de juiste online strategie

Ben je benieuwd hoe je met de juiste veranderingen gekwalificeerd personeel aantrekt én behoudt? Dan nodig ik je van harte uit voor een gesprek en bekijk ik graag de mogelijkheden en kansen voor jouw bedrijf.

Maak nu een afspraak voor jouw strategiegesprek! Let op, ik heb deze maand slechts ruimte voor 3 ambitieuze bedrijven, dus wacht niet te lang. Door alvast antwoord te geven op een aantal vragen krijg ik direct een inkijk in je bedrijf.

Veelzijdig inzetbaar voor zichtbaarheid

Wat zijn mijn specialismen?

Heb je hulp nodig bij het integreren van fotomateriaal op je website of sociale media?
Ook daarvoor kun je mij als bedrijfsfotograaf inschakelen.

 

Zeg mij wat je wensen zijn en ik vertel je hoe ik ze kan verwezenlijken.

 

Je vindt mijn opdrachtgevers in heel Nederland, maar vooral in de cirkel
Alkmaar – Hoorn – Purmerend – Zaandam – Amsterdam – Haarlem.

Ik luister, ik observeer

Ik zie, ik fotografeer

Ik geef vorm, ik creëer!