Bouwfotografie
Bouwfotografie - het fotograferen van projecten
De bouw- en projectfotografie biedt bouwgerelateerde bedrijven hoogwaardige en gedetailleerde beelden van hun projecten. Deze vorm van fotografie documenteert de voortgang en voltooiing van bouwprojecten, wat nuttig is voor communicatie met stakeholders en klanten.
Daarnaast versterken professionele foto's de marketing- en promotiematerialen van bedrijven, tonen hun vakmanschap en betrouwbaarheid, en kunnen dienen als visueel bewijs voor rapportages en certificeringen. Hierdoor dragen ze bij aan een verbeterde reputatie en het aantrekken van nieuwe klanten en partners.
Waarom bouwfotografie?
-
-
- Visuele documentatie van projecten
- Marketing en promotie doeleinden
- Positieve beeldvorming en imago
- Tevredenheid van klanten
- Opleiding en veiligheid
- Klantcommunicatie
- Duidelijke projectvoortgang
- Voor-tijdens-na foto's
- Archivering
-
Wat is bouwfotografie of projectfotografie?
Bouwfotografie ( het vastleggen van bouwprojecten) is voor mij een terugkerende bezigheid. Diverse bouwbedrijven, aannemers, infrabedrijven, interieurbouwers maar ook architecten zijn opdrachtgevers die het resultaat van hun projecten vastgelegd willen hebben. En soms ook het verloop gedurende het project. Natuurlijk zijn al die bedrijven trots op wat ze realiseren, maar er zijn meer redenen te bedenken waarom bouwprojecten gefotografeerd worden.
Marketing en promotie
Een veel voorkomende toepassing van bouwfotografie is natuurlijk marketing en promotie/reclame. Goed en kwalitatief beeldmateriaal kan potentiële klanten en opdrachtgevers aantrekken. Goede foto's laten namelijk zien dat het bedrijf professioneel is, en kwalitatief werk levert. Ook de grootte en omvang van projecten zal aangeven waar het bedrijf toe in staat is.
Portfolio opbouwen
Een portfolio van bouwbedrijven en architecten bestaat uit voltooide projecten. In acquisitiegesprekken kan zo'n portfolio een potentiële klant over de streep trekken. Daarnaast kan tijdens gesprekken over de invulling van een project teruggrepen worden op eerdere projecten om inzicht te geven over kwaliteit, uitvoering en details van de onderdelen. Kwalitatieve bouwfotografie helpt daarbij.
Communicatie
Door regelmatig foto's te maken tijdens de voortgang kunnen belanghebbende zoals opdrachtgevers, teams en andere betrokkenen visueel geïnformeerd worden. Door foto's op social media te delen kunnen omwonenden en andere publieke partijen op de hoogte gehouden worden. Dit zal de betrokkenheid, het vertrouwen in het project en het bedrijf vergroten. Bij een woningbouwproject is het voordeel dat de kopers niet zelf op het bouwterrein hoeven te komen. Vooral vanuit het veiligheidsaspect is dit een groot pluspunt.
Jow bedrijf overtuigend in beeld gebracht
Elk facet van jouw onderneming nodigt uit om professioneel gefotografeerd te worden: producten en processen, de medewerkers, het bedrijfspand. En jijzelf natuurlijk. Daardoor krijgen mensen inzicht en gevoel bij jouw onderneming en dat trekt klanten misschien net over de streep.
Bedrijfsfotografie is veelzijdig inzetbaar:
Voor de website, social media, nieuwsbrieven, promotiemateriaal, publicaties of aankleding van bedrijfsruimten.