Zakelijke portretten
Zakelijk portret / redactioneel portret
Mensen maken een bedrijf!
Zakelijke portretten bieden bedrijven en organisaties professionele en representatieve foto's van hun medewerkers. Deze portretten geven een bedrijf een gezicht, versterken de corporate uitstraling en verbeteren de eerste indruk in communicatie- en marketingmaterialen.
Goede portretten dragen bij aan een consistente en professionele presentatie op websites, in jaarverslagen en op sociale media, wat het vertrouwen en de geloofwaardigheid bij klanten en partners vergroot. Bovendien groeit door deze portretten een gevoel van trots en betrokkenheid onder medewerkers.
Waarom zakelijke portretten laten maken?
-
-
- Consistente en professionele uitstraling
- Afgestemd op de huisstijl
- Wekt vertrouwen en toegankelijkheid
- Tijdsbesparing
- Gegarandeerde kwaliteit
- Geoptimaliseerd voor gebruik op diverse media
- Unieke onderscheidende beelden
-
Een goed zakelijk portret laat niet enkel zien hoe je eruit ziet, het laat zien wie jij bent en wat je doet!
Als ik word gevraagd voor een zakelijk portret, wil ik de mensen die ik fotografeer eerst beter leren kennen. Ik wil ontdekken hoe zij zichzelf het liefst op de foto zien en welke uitstraling zij voor ogen hebben. Daarna bespreek ik met hen waar we de foto gaan maken en hoeveel tijd we ervoor gaan uittrekken. Deze samenwerking zorgt voor een resultaat waar de klant zich in herkent.
Alhoewel de eerste reactie vaak is: "maar ik hoef niet op de foto hoor..." is het belangrijk dat ook op een bedrijfswebsite een goede zakelijke portret foto van de ondernemer staat. Bezoekers van de website en potentiële klanten willen graag een 'gezicht' bij een bedrijf, zeker als het een kleinere onderneming betreft. Weten met wie je zaken doet wekt vertrouwen.
In zo'n zakelijk portret wil ik naast de ondernemer of medewerker ook het werk of het bedrijf laten zien. Ik probeer de foto een verhaal te laten vertellen, en de uitstraling en sfeer in een bedrijf over te brengen op de kijker. Al is er een mooi pand en staan er fantastische machines, een bedrijf wordt toch gevormd door de medewerkers! Als deze mogen laten zien waar zij goed in zijn zal dat een mooi en pakkend beeld opleveren.
Wellicht vaak onderschat, maar een goede profielfoto op social media zoals LinkedIn is een belangrijk onderdeel van een professionele uitstraling. Zoekmachines laten dit soort profielen vaak bovenaan in de zoekresultaten zien. En welke indruk laat dan een vakantiekiekje achter?
Beeldcommunicatie: meer dan alleen een foto
Als bedrijfsfotograaf kom ik niet binnenrennen om snel een paar fraaie plaatjes te schieten. Mijn werk gaat veel verder. In samenspel met jou als opdrachtgever bepaal ik het doel en de doelgroep, een effectieve boodschap en de gewenste vormgeving. Daarmee wordt fotografie een op maat gesneden communicatiemiddel.